Има занимания, които въпреки учебния си характер се харесват толкова много на децата, че те не искат да си тръгват от там. Заниманията по STEM дисциплини, по програмите на LEGO® Education, са едни от тях. При тях, уменията се градят по системите на учене “учене чрез игра” и “проектно базирано обучение”, при които децата сами достигат до знанията.
Децата се наслаждават, когато сами успеят да решат труден проблем от реалния свят, като сортирането на боклуци в инсталация за рециклиране например. Програмите на LEGO® Education, по които работим в SparkLab, освен забавни, са практически насочени и актуални, решавайки проблеми, които вълнуват света и децата днес и сега.
С програмите на LEGO® Education в SparkLab, децата:
Ще строят роботи и машини, развивайки ключовите умения на 21 век.
Всяко занятие представя пред децата ново предизвикателство за решаване, нови експерименти, за да открият най-доброто решение и нови изумителни устройства, които имат нужда от все по-сложно програмно осигуряване, за да развиват те своето алгоритмично мислене. Всички тези умения ще дадат предимство на вашето дете не само в училище. Когато децата разберат смисъла от придобиване на знания, ученето е много по-ефективно, но и в реалния живот и развитието им след това, където уменията и знанията трябва да се комбинират ефективно, във всяка една перспективна дейност.
Ще изграждат своята увереност в SТEM дисциплините.
Групите в SparkLab са до осем деца, за да може всяко едно дете да получи нужното внимание. Учебната среда не е традиционна, в която един лектор, може да прочете лекцията си на почти неограничен брой деца. Учебната среда е подкрепяща, като децата сами откриват и надграждат знанията си, докато ментора подкрепя и стимулира тяхното любопитство и желание за учене и практическо решаване на проблеми.
Ще получават модерно образование
Програмите на LEGO® Education са в съответствие с образователните стандарти в САЩ и Англия, където програмите на училищата се адаптират, за да включват все повече практически уроци, които децата да намират за забавни. В България този процес тепърва започва да се случва, с изграждането на STEM кабинети по училищата, които за съжаление са твърде малко, а и често се използват не по предназначение.
Ще развиват вроденото си любопитство
За да усвоят добре знания, децата трябва да бъдат ангажирани с предмета, който изучават. Децата са родени да учат, само за няколко години след като се родят, съвсем сами, децата могат да научат майчиния си език. Този им стремеж към познание не бива да бъде спрян, напротив, образователните методи и подходи, трябва да стимулират тази вродена любознателност и това е намерило отражение в програмите на LEGO® Education, използвани в SparkLab.
Ще решават вълнуващи задачи, намирайки приложение на знанията си
Математиката може да звучи скучно, но когато се опитваш да накараш робота си да танцува и трябва да използваш десетични дроби, за да уцелиш правилния ритъм, в миг се оказва, че математиката може да бъде и доста забавна.
Дали децата ще изследват въздействието на триенето, ще изучават законите на физиката, чрез конструиране на коли, задвижвани със сгъстен въздух, или ще се учат да измерват обиколката на гумата на своя робот-мотокар, заниманията в SparkLab винаги са конструирани така, че да са забавни и да провокират интереса на децата още от най-ранна възраст.
Ще работят в екип, развивайки това ключово умение
Учените рядко работят сами. В живота, една сложна задача трудно може да бъде решена само от един човек, за разлика от училище, където се набляга на индивидуализма, в SparkLab децата работят в екипи, където се налага да си сътрудничат, да споделят, да правят наблюдения, да защитават решенията си и да изследват нови такива. Това са важни умения за реалния живот, които трудно се получават в традиционния обучителен подход.
Във всеки един урок децата работят в екип, за да:
- Разглеждат даден научен въпрос от реалния свят – физика, природа, математика, електричество, като това се случва в пространство, подхранващо отборния дух и екипната работа.
- Да работят като истински учени – да развият хипотези за решението на даден проблем, да ги представят пред екипа си и да ги тестват чрез реализирането на своя робот.
- Да проектират своя робот и да го програмират, така че той да извършва нужната дейност. Често, в тази част на проекта децата, както и ние, в реалния живот установяваме, че физическия свят има граници, които трудно могат да бъдат прекрачени и са нужни експерименти, за да бъде открито най-доброто и ефективно решение.
Ще анализират резултатите от постигнатото
Обзор на свършеното – тази част от заниманията може да звучи скучно, но тази ретроспекция утвърждава постигнатото през време на урока и позволява на децата да могат да имат самооценка за собствените си и тези на партньорите си действия – важно качество в днешния динамичен свят.
Сега е момента да дадете на вашето дете предимство в STEM дисциплините
Разгледайте програмите и курсовете предлагани от SparkLab на сайта ни, или ни се обадете, за да се уговорим за индивидуална консултация.